Formats voor

televisie en online

“Professioneel, creatief en conversiegericht”

Onze rol

SHH Productions bedenkt, produceert en realiseert formats. Van idee tot aan uitzending. Wij maken branded content programma’s voor televisie en online die relevant, vermakelijk, informatief én nuttig zijn. Jaarlijk bezorgen wij miljoenen mensen ‘happy moments’ met onze content. We maken televisieprogramma’s voor de grote commerciële zenders met een boeiende verhaallijn, een branche bevorderend karakter of over een maatschappelijke issue. Voor online produceren wij korte, bondige formats als onderdeel van een duidelijk conversiedoel. Wij acteren met onze eigen branded content formats als uitgever en bieden in onze producties besproken podium aan merken. Maar ook produceren wij op maat gemaakte formats in opdracht. Kwaliteit leveren en intensief samenwerken staan bij ons hoog in het vaandel.

Onze branded content formats

Clubliefde met Jochem van Gelder bij RTL4
De Kaders zakelijk online format De Ondernemer

Branded content

SHH Productions produceert branded content formats voor televisie en online. Branded content is een bewezen succesvolle vorm van adverteren waarbij een merk aanwezig is in een productie maar, in tegenstelling tot het uitzenden van commercials, niet het merk de ‘zender’ van de boodschap is maar het programma (het format). Branded content wordt (mits goed gemaakt) door kijker beter geaccepteerd en gewaardeerd dan commercials. Branded content is vaak informatief én vermakelijk tegelijk. Infotainment.

Adverteren in onze formats of eigen format ontwikkelen?

Neem nu contact met ons op voor bespreken van de mogelijkheden.

Bel SHH Productions

Onze rol in veranderend medialandschap

Het medialandschap verandert in rap tempo. Er is een flinke shake-up, shake-out en consolidatieslag gaande. Traditionele televisiezenders en productiehuizen (zoals wij) veranderen in data-gedreven, multi-channel aanbieders. Traditionele printmedia brengen hun uitgaven tegenwoordig ‘digital first’ en verruilen plaatjes en tekst steeds vaker voor video content; niet gek dus dat ze hierbij graag een vrijpartij met televisiezenders en bedrijven zoals wij starten. Het één kan (voor een adverteerder) namelijk niet meer zonder het ander. Cross-mediaal denken, heet dat.

Het bereik van lineair televisie kijken loopt langzaam terug. Dit is het gevolg van veranderend kijkgedrag, nieuwe kanalen en technologische ontwikkelingen. Online bereik (incl. uitgesteld kijken en via social media) stijgt. De totale consumptie van video content neemt jaarlijks met procenten toe. Dat is goed nieuws voor wie in de breedte durft te kijken. Blindstaren op louter de cijfers van Stichting Kijkonderzoek is wat ons betreft echt van voor de oorlog.

Adverteerders (bedrijven) gaan meer zelf ‘zenden’ maar zijn daarin nog vaak pioniers en maken dus klassieke beginnersfouten door veel te veel vanuit het merk te zenden en zich weinig aan te trekken van wat de klant graag ziet. Ze moeten leren vertrouwen op de ervaring van specialisten op het gebied van branded content en durven denken in vermakelijke, inspirerende of ontroerende video content waarmee de kijker subtiel, langdurig beïnvloedt wordt.

Er zijn voor bedrijven nieuwe advertentiemogelijkheden ontstaan vanuit de groeiende YouTube community. Influencer marketing noemen we dat. Hier zijn behoorlijke budgetten naar toe verlegd. Prima voor een merk om (tijdelijk) mee te liften op het spontaan ontstane bereik van een ‘gekkie’ of ‘gepassioneerde’. Maar van merk-exclusiviteit en het in de klauwen kunnen houden van wat naar jouw potentiële klant gecommuniceerd wordt, is meestal niet echt sprake. Het advies is dus om dit goed te doseren en na te denken over hoeveel eitjes er in dit mandje gelegd gaan worden.

Conclusie: de aandacht raakt anders verdeeld. Er ontstaan hierdoor nieuwe kansen voor merken. Vooral wanneer merken hierin, net als wij, crossmediaal durven te denken en handelen. 360 graden. Lineaire televisie is nog altijd een goede aanjager; een massa-medium. Maar het is zeker niet het zaligmakende medium voor elke strategie of budget. Kies je voor adverteren via televisie, dan is het goed te realiseren dat de klantreis online verder gaat en ook daar alle ingrediënten moeten kloppen om jouw klanten richting de kassa te krijgen. SHH Productions maakt niet alleen kwalitatieve video content voor televisie en online; wij houden de ontwikkelingen op het vlak van media(kanalen) en (online)marketing nauwlettend in de gaten en adviseren op basis daarvan graag over de te volgen koers.

Televisie Producties

Video
marketing

Zakelijke Video
producties

Alle AV Diensten