Formats voor

televisie en online

“Kwalitatief en conversiegericht”

Onze rol

SHH Productions bedenkt, produceert en realiseert formats voor televisie en online. Wij regelen alles van concept (format design) tot en met distributie naar de kijker. Wij maken kwalitatieve formats die relevant, vermakelijk, én nuttig zijn. We maken televisieprogramma’s voor de grote commerciële zenders met daarin een feel good verhaallijn, een branche bevorderend karakter en/of een maatschappelijk betrokken issue. Voor online produceren wij formats met een branding- of conversiedoel. Met onze eigen branded content televisieprogramma’s acteren wij als uitgever en hierin bieden wij podium aan merken die relevant zijn voor het onderwerp. Kwaliteit bieden en intensief samenwerken met sponsoren om samen tot het optimale resultaat te komen, staan bij ons hoog in het vaandel.

Onze formats op een rij

Clubliefde met Jochem van Gelder bij RTL4
De Kaders zakelijk online format De Ondernemer
Je gaat het maken televisieprogramma

Branded content

SHH Productions produceert branded content formats voor televisie en online. Branded content is een bewezen succesvolle vorm van adverteren waarbij een merk aanwezig is in een productie maar, in tegenstelling tot het uitzenden van commercials, niet het merk de ‘zender’ van de boodschap is maar het programma (het format). Branded content wordt (mits goed gemaakt) door kijker beter geaccepteerd en gewaardeerd dan commercials. Branded content is vaak informatief én vermakelijk tegelijk. Infotainment.

Adverteren in onze formats of eigen format ontwikkelen?

Neem nu contact met ons op voor bespreken van de mogelijkheden.

Bel SHH Productions

Onze visie op het veranderende medialandschap

Het medialandschap verandert in rap tempo. Er is een flinke consolidatieslag gaande. Traditionele televisiezenders en productiehuizen (zoals wij) veranderen in data-gedreven, multi-channel aanbieders. Traditionele printmedia brengen hun uitgaven tegenwoordig ‘digital first’ en verruilen plaatjes en tekst steeds vaker voor video content; niet gek dus dat ze hierbij graag hun kansen beproeven met zenders en productiehuizen zoals wij. Het één kan (voor een adverteerder) namelijk niet meer zonder het ander. Cross-mediaal denken, heet dat.

Het bereik van lineair televisie kijken loopt langzaam terug. Dit is het gevolg van veranderend kijkgedrag, nieuwe kanalen en technologische ontwikkelingen. Online bereik stijgt. De totale consumptie van video content neemt jaarlijks toe. Dat is goed nieuws voor wie in de breedte durft te kijken. Lineaire televisie is nog altijd een hele goede aanjager; het is nog altijd een massa-medium. Maar het is zeker niet het zaligmakende medium voor elke strategie of budget. Kies je voor adverteren via televisie, dan is het goed te realiseren dat de klantreis online verder moet gaan en ook daar alle ingrediënten moeten kloppen om conversie te krijgen.

Adverteerders gaan meer zelf ‘zenden’ maar zijn daarin nog vaak pioniers. Ze maken klassieke fouten door (te) veel vanuit het merk te zenden en zich in de regel weinig aan te trekken van wat de klant graag ziet. Ze moeten leren vertrouwen op de ervaring van ervaren branden content makers en durven denken in vermakelijke, inspirerende of ontroerende video content waarmee de kijker subtiel wordt beïnvloed.

Er zijn voor bedrijven nieuwe advertentiemogelijkheden ontstaan vanuit de groeiende YouTube community. Influencer marketing noemen we dat. Hier zijn behoorlijke budgetten naar toe verlegd. Het is wat ons prima om mee te liften op het bereik van een ‘gekkie’ of ‘gepassioneerde’. Maar van merk-exclusiviteit en het echt in de klauwen kunnen houden van wat er precies gecommuniceerd wordt, is meestal geen sprake. Dat vereist dus waakzaamheid en sturing.

De bottom-line is: de aandacht raakt anders verdeeld. Er ontstaan nieuwe kansen maar ook zeker uitdagingen. Het team van SHH Productions maakt niet alleen kwalitatieve formats; wij houden de ontwikkelingen op en om onze markt nauwlettend in de gaten zodat wij ten allen tijden onze klanten van gefundeerd advies kunnen voorzien.

Televisie Producties

Video
marketing

Zakelijke Video
producties

Alle AV Diensten