Skip to main content

Online format

Houdt de aandacht van jouw doelgroep voor langere tijd vast door ze kwalitatieve content aan te bieden dat boeit, beweegt en inspireert.

Waarom een online format?

Een online format (ook wel ‘original’ genoemd) is een serie (video’s) die aangeboden wordt door een merk. Het zijn afleveringen die worden ingezet als onderdeel van een totale videomarketing mix. Bij online formats wordt zo ver als mogelijk weg gebleven van ‘merknaam zenden’ en ‘productkenmerken pushen’. Daarom praten over Top Funnel content waarmee je een zo breed mogelijk publiek wilt adresseren en aanspreken. Het gaat er bij een online format niet primair om wat jij als marketeer wil vertellen; het gaat om wat de doelgroep interesseert. Met een online format wordt verbinding gemaakt tussen het merk en de doelgroep. We spreken hier van hub-content.

PLAN EEN ADVIESGESPREK

De bouw maakt het SLIM

In opdracht van Bouwend Nederland produceert SHH Productions het online format ‘De bouw maakt het SLIM’. In deze online serie laten we slimme oplossingen van ondernemers uit de bouw- en infrastructuursector zien. Het format help ondernemers om elkaar te inspireren en om op een andere manier naar het werk en de bedrijfsvoering te kijken. Het gaat om slimme oplossingen op het gebied van proces, techniek en samenwerking in de bouwketen. Voor deze productie verzorgen wij de redactie, productie, registratie en montage.

De bouw maakt het SLIM wordt via branchevereniging Bouwend Nederland verspreidt in nieuwsbrieven en is terug te kijken of deze website.

De bouw maakt het SLIM

Fa. Duijnmaijer brengt gasrekening naar nul met eigen afval

Later als ik Groot ben

Kids uit de bovenbouw ontdekken hun droombaan op Youtube.

Later als ik Groot ben op YouTube

Voor het YouTube kanaal van ‘Later als ik Groot ben…‘ produceren wij online versies van de gelijknamige RTL4 televisieserie. Afleveringen zijn omstreeks 12-15 minuten lang. In dit format ontdekken kinderen tussen de 9 en 13 jaar of de droombaan die ze voor zichzelf in gedachten hebben ook daadwerkelijk bij ze past. Jochem van Gelder en Rein van Duivenboden presenteren om beurten de uitzendingen.

Afleveringen worden hoofdzakelijk gefinancierd door organisaties die graag de aandacht op hun vakgebied willen richten bij leerlingen uit de bovenbouw (pre-recruitment). Nieuwe afleveringen worden aangekondigd met promo’s op social media en worden actief aan de doelgroep aangeboden door middel van uitgekiend aanjaag-pakket.

Remia Summer of Love

Voor Remia sauzen produceerden wij in opdracht de vijfdelige serie ‘The Summer of Love”. Een serie korte afleveringen waarin BBQ en smaakmakers centraal staan. Verpakt in een datingshow met doorkijk-effect. Deze serie is op 5 opeenvolgende dagen in het BBQ seizoen uitgezonden via social media (campagne week). De primaire doelstelling van de campagne was om de engagement met het publiek te verhogen en daarmee awareness voor het merk. Elke aflevering heeft in de campagne week omstreeks 100.000 kijkers per aflevering getrokken (in totaal 0,5M kijkers). Ook de compilatievideo op YouTube heeft het (ongepland) goed gedaan.

Het creatieve concept voor deze serie is gemaakt door social media bureau Daily Dialogues. SHH Productions heeft de productie voor haar rekening genomen. We hebben gezorgd voor het casten van de presentatie, het regelen van de crew, bouwen van decor en uiteraard de montage/vormgeving van de serie.

REMIA

In opdracht van sauzen fabrikant Remia en social media bureau Daily Dialogues produceerden wij dating-show ‘The Summer of Love”

Digital format maken?

Wij jij graag met ons sparren over een digital format voor jouw merk? Wij gaan graag de samenwerking aan. Vul het formulier hiernaast in en we nemen snel contact met je op!

    Meer online video

    Naast online video formats produceert SHH Productions tal van andere vormen van video content welke ingezet kunnen worden binnen een mix van videomarketing tools. Bekijk de overige vormen.

    Formats

    Video
    producties

    Video
    Marketing

    Webcasting