Digital format

Verbind met jouw doelgroep door content aan te bieden dat ze boeit en beweegt.

Online digital format

Een digital format (ook wel ‘original’ genoemd) is een serie video’s dat aangeboden wordt door een merk. Het zijn video’s die worden ingezet als brandinginstrument en daarbij onderdeel vormen van een totale videomarketing mix. Bij digital formats wordt zo ver als mogelijk weg gebleven van de begrippen ‘zenden’ en ‘productkenmerken pushen’. Daarom praten we hier over Top Funnel content waarmee je een zo breed mogelijk publiek wilt aanspreken. Het gaat er bij een digital format niet primair om wat jij als marketeer wil vertellen. Het gaat er om wat de doelgroep wil zien of waar het blij van wordt. Video’s waarmee verbinding wordt gemaakt tussen het merk en de doelgroep (hub-content). Dus video’s waarin nuttige of vermakelijke inhoud zit die specifiek is voor de doelgroep waarop jij je richt. Video’s waarmee identiteit aan jouw brand wordt gegeven.

Dit is de moeilijkste vorm in de mix van videomarketing producties omdat je hierbij als merk echt op de stoel van de ontvanger moet durven gaan zitten en out-of-the-box moet durven te denken.

PLAN EEN ADVIESGESPREK

Later als ik Groot ben
op YouTube

In navolging van een aantal seizoenen voor RTL4 is ‘Later als ik Groot ben…’ er ook op YouTube met een hiervoor aangepast Digital Format.

YouTube kanaal

Later als ik Groot ben ONLINE

Voor het YouTube kanaal van ‘Later als ik Groot ben…’ met Jochem van Gelder produceren wij kortere versies van de gelijknamige televisieserie. Afleveringen zijn omstreeks 10-12 minuten in lengte. Ze worden iets sneller gemonteerd dan de televisievariant. Ook wordt bij de montage meer gebruik gemaakt van funny graphics en sound effects.

Afleveringen worden gefinancierd door brancheverenigingen en firma’s die graag de aandacht op hun vakgebied willen richten bij leerlingen uit de bovenbouw. Ook wordt een deel van de funding verkregen uit samenwerkingsverbanden met merken die in ruil hiervoor subtiele zichtbaarheid krijgen binnen de productie.

Afleveringen worden geplaatst op het YouTube kanaal van het format. Hierop is meer te zien dan alleen deze serie afleveringen. Het kanaal bevat ook verdiepende content over onderwerpen als EHBO en vloggen. Dit zorgt voor een doorkijk-effect en zorgt voor een breed vangnet. Het bekijken van nieuwe afleveringen worden gestimuleerd door het inzetten van een combinatie van mogelijkheden, bestaande uit: (1) betaald adverteren binnen YouTube, (2) aankondigingen en promo’s via social media en (3) free publicity.

DIT WIL IK OOK!

Remia Summer of Love

Voor Remia sauzen produceerden wij in opdracht de vijfdelige serie ‘The Summer of Love”. Een serie korte afleveringen waarin BBQ en smaakmakers centraal staan. Verpakt in een datingshow met doorkijk-effect. Deze serie is op 5 opeenvolgende dagen in het BBQ seizoen uitgezonden via social media (campagne week). De primaire doelstelling van de campagne was om de engagement met het publiek te verhogen en daarmee awareness voor het merk. Elke aflevering heeft in de campagne week omstreeks 100.000 kijkers per aflevering getrokken (in totaal 0,5M kijkers). Ook de compilatievideo op YouTube heeft het (ongepland) goed gedaan.

Het creatieve concept voor deze serie is gemaakt door social media bureau Daily Dialogues. SHH Productions heeft de productie voor haar rekening genomen. We hebben gezorgd voor het casten van de presentatie, het regelen van de crew, bouwen van decor en uiteraard de montage/vormgeving van de serie.

OOK ZOIETS LATEN MAKEN?

REMIA

In opdracht van sauzen fabrikant Remia en social media bureau Daily Dialogues produceerden wij dating-show ‘The Summer of Love”

Digital format maken?

Wij jij graag met ons sparren over een digital format voor jouw merk? Wij gaan graag de samenwerking aan. Vul het formulier hiernaast in en we nemen snel contact met je op!

[honeypot website-456]

[honeypot telfrn-456]

Meer online video

Naast online video formats produceert SHH Productions tal van andere vormen van video content welke ingezet kunnen worden binnen een mix van videomarketing tools. Bekijk de overige vormen.

Formats

Video
producties

Video
Marketing

Webcasting