Vanaf 7 mei wordt het weer smikkelen en smullen met ‘Ik BBQ voor jou’ bij SBS6. Elke zaterdagmiddag op televisie en altijd online.


 

Wie had dat ooit kunnen bedenken toen we aan dit programma begonnen in 2016? We zijn alweer volop aan het draaien voor ondertussen het 9e seizoen van ‘Ik BBQ voor jou’. Vanaf 7 mei zijn we er weer wekelijks bij SBS6. In ‘Ik BBQ voor jou’ krijgt een kandidaat de kans op een culinair BBQ gerecht te maken voor iemand die het verdient om in het zonnetje te worden gezet. Dat doen ze onder de bezielende leiding (al 9 seizoenen lang) van de enige echte grill meester van het land, Ralph de Kok. Velen zeggen dat ze ‘het’ zijn; hij ‘is’ het. En wat zijn we er trots op dat deze rots in de BBQ branding zich al vanaf 2016 aan ons format verbindt.

Ook dit seizoen krijgen we bijzondere kandidaten met bijzondere verhalen. Liefde en verdriet wisselen elkaar weer op gepaste wijze af. De boventoon van het programma wordt uiteraard gevormd door trends in barbecuen, het leren van barbqcuetechnieken en het maken van BBQ recepten die je vervolgens op de website van het programma kunt downloaden.

De presentatierol wordt dit seizoen ingevuld door Corine Boon. Zij vervangt Koert-Jan de Bruijn die momenteel heel druk is met een ander programma bij RTL. Corine is voor ons geen onbekende; zij presenteerde onze ambachtelijke serie ‘Van Slager tot Chef’. Het grote publiek kent haar als presentatrice van bekende RTL programma’s als ‘CampingLife’, ‘Droom van een tweede huis’ en uiteraard ‘Eigen Huis & Tuin’.

‘Ik BBQ voor jou’ is een branded content formule van SHH Productions dat sinds 2019 wordt uitgezonden bij SBS6. Het programma wordt gemaakt voor en door de markt. Afgelopen editie wist 1,8 miljoen mensen te boeien via lineair televisie. Daar komt bovenop dat afleveringen uit deze (en alle voorgaande) seizoenen nog dagelijks teruggekeken worden op het YouTube kanaal. De performance daarvan verdubbelt elk jaar. Redenen genoeg dus voor zichzelf-respecterende merken met groeiambitie in de BBQ markt om aan te haken bij dit programma.

Hoofdsponsoren van deze editie zijn Grandhall en Landal Greenparks. Beide zijn terugkerende sponsoren en daar zijn we supertrots op. Grandhall is het merk voor BBQ liefhebbers die van outdoor cooking een serieuze aangelegenheid willen maken. En Landal kennen we uiteraard van de vakantieparken in binnen- en buitenland. De context van het programma, haar doelgroep en de kwaliteit waarmee het wordt gemaakt, past deze merken goed (en andersom). We zijn er dan ook trots op de samenwerking te hebben mogen voortzetten.

Naast deze partijen zijn er uiteraard meer. Zo investeert het Duitse kamado merk Monolith in het format en gaan we, in navolging van ‘Van Slager tot Chef’ dat op haar initiatief werd geproduceerd, wederom de samenwerking aan met kruiden- en specerijen gigant Verstegen Spices and Sauces. Voor een compleet overzicht van alle merken die te zien zullen zijn in het programma kijk je op de programma-website.

‘Ik BBQ voor jou’ goes international. De uitzendingen van komend seizoen nemen we niet alleen op in parken in Nederland. De BBQ karavaan rijdt ditmaal ook door naar Winterberg in Duitsland en het meest zuidelijke puntje van BelgiĆ«. Het belooft dus weer een leuke en gevarieerde serie te worden. Je ziet het vanaf 7 mei bij SBS6.

Heb je vragen over het programma? Wil je iets schrijven over het programma en heb je daarvoor graag persmateriaal? Laat het ons gerust weten. Neem contact op met uitvoerend producent Kaj Viergever op 010-4134579 of kaj@studiohogeheren.nl

Leave a Reply