SHH Productions gaat financiële uitdagingen bij sportverenigingen te lijf in een nieuw format voor RTL4

 

ClubLiefde is een format voor RTL4 dat zich richt op amateur sportverenigingen en jong volwassenen. Het heeft als doelstelling om het Nederlandse verenigingsleven op een positieve manier in beeld te brengen. Het is een programma waarin wij maatschappelijke betrokkenheid tonen door te hulp te schieten bij het (samen met leden van de vereniging) oplossen van kleine onvolkomenheden. Een format waarin we laten zien dat je veel kunt bereiken door samen de schouders er onder te zetten. Niet praten maar poetsen. Letterlijk soms.

Het moeilijkste bij amateurverenigingen zijn vrijwilligers werven en behouden (met name bestuurders) én uiteraard geld. De cashpositie van de meeste amateurverenigingen is ronduit wankel. Met als gevolg: kosten voor noodzakelijke verbeteringen (of vervanging) kunnen niet worden betaald vanuit de jaarlijkse contributie. Zaken raken hierdoor in potentie verder in verval. Een dug-out die al jaren aan vervanging toe is; een tribune waarvan de stoeltjes kapot zijn; een oud spelersbusje dat rammelt op zijn wielen; geen geld dit jaar voor nieuwe kleding of de jaarlijkse BBQ, etc. Er zijn legio voorbeelden te noemen van zaken die bij een gemiddelde amateurvereniging niet op orde zijn. Van heel groots tot iets kleins. Het beïnvloedt het plezier in sporten bij deze vereniging.

WAAR EEN WIL IS…

Daar komt bij dat amateurverenigingen veelal worden geleid door bestuursleden die zaken naar beste eer en geweten willen regelen voor ‘hun club’ maar soms simpelweg te kort schieten in tijd, kennis en creativiteit om de boel echt goed op de rit te houden. Enthousiaster zouden ze worden wanneer ze zien dat hun kostbare tijd resulteert in iets moois. Iets dat op veel respect en waardering kan rekenen. Daar bloeit iedereen van op en geeft energie.

Kan ‘ClubLiefde’ in één klap alle problemen voor alle amateurverenigingen van dit land oplossen? Het antwoord daarop is uiteraard ‘nee’. Dat is ook niet ons streven. Wat we wel kunnen doen is door middel van dit format voorbeeld stellen aan bestuursleden en leden. Door te laten zien dat je met lef, een positieve instelling én de nodige dosis creativiteit een hoop voor elkaar kunt krijgen. Dat is de spirit van ‘ClubLiefde’.

Download Format Description

Voor ‘ClubLiefde’ kunnen kinderen van omstreeks 10 tot 14-15 jaar zich aanmelden via een website of sociale media. Ze hebben een specifieke wens voor hun sportclub en kunnen goed verwoorden wat er mis is en wat sporten bij de club voor ze betekent. Deze generatie kan goed verwoorden wat ze vinden en voelen maar heeft tevens nog de onbevangenheid over zich die belangrijk is voor het ontwapenende karakter van het format. De wens dient altijd iets tastbaars te zijn. Kapot sportmateriaal, een vervallen kleedruimte, koude douches, een slecht onderhouden grasveld, etc. Aangedragen cases (en kinderen die zich aanmelden) worden door SHH Productions gescreend. We kijken hierbij naar de omvang van het probleem, geschiktheid (van kind en club) voor een televisie-uitzending en integriteit. Het gaat in ‘ClubLiefde’ niet om kwantiteit (veel geld, grote verrassingen) maar om een positief signaal af te geven naar al die noodlijdende amateurverenigingen en diens (bestuurs)leden. Kom in actie!

JOCHEM VAN GELDER

ClubLiefde wordt gepresenteerd door de bekende TV presentator Jochem van Gelder. Jochem is bekend van toonaangevende formats als ‘Praatjesmakers’, ‘Willem Wever’ en presenteert momenteel onze productie ‘Later als ik groot ben’ waarin hij met kinderen gaat kijken of het beroep waarvan ze dromen ook daadwerkelijk iets voor ze is. Jochem staat bekend om zijn ruime inlevingsvermogen, sympathieke uitstraling en humor.

SPONSOREN 

Het format ‘ClubLiefde’ is een podium voor (belangen)verenigingen en stichtingen welke zich richten op het bevorderen van de amateursport (het verenigingsleven) in Nederland. Wij vragen daarnaast ondersteuning van partijen (profit en non-profit organisaties) die het belang er van inzien om mensen (en in het bijzonder, kinderen) te blijven interesseren voor het beoefenen van een sport in clubverband. Dat is namelijk goed voor de ontwikkeling van de sociale vaardigheden, voorkomt isolatie (met name in achterstandsgebieden) en heeft uiteraard een positief effect op de conditie (gezondheidszorg).

‘ClubLiefde’ is een branded content productie dat interessante exposure mogelijkheden biedt voor bedrijven (merken) welke graag in deze producties stappen met een commercieel doel. De totale realisatie- en uitzendkosten van het format ‘ClubLiefde’ worden gefinancierd uit bijdragen van sponsoren welke in ruil voor hun bijdrage besproken exposure binnen het programma krijgen.

MEER INFORMATIE

Voor meer informatie over het programma, sponsoring en adverteren neem je contact op met Wesley van der Linden.

SHH Productions | Studio Hoge Heren BV
Gebouw De Rotterdam | 26ste etage
Wilhelminakade 147
3072AP ROTTERDAM
Telefoon: 010-4134579
E-mail: wesley@studiohogeheren.nl

Leave a Reply