Succesvol TV programma gaat verder als Digital Format

 

‘Van Slager tot Chef’ is al drie op rij hét televisieprogramma van RTL4 waarin het ambachtelijk werk van de Nederlandse slagers te zien is. Jonge slagersleerlingen gaan in deze serie de stijd met elkaar aan. Naast het laten zien van een typische slagersvaardigheid gaan kandidaten aan de slag met een culinaire opdracht. De doelstelling van het programma is om jonge mensen te enthousiasmeren om voor het vak te kiezen en Truus uit Ommen te bewegen om de gang naar de lokale slager te blijven maken en te vertrouwen op diens vakkennis en culinaire inspiratie. Van Slager tot Chef wordt momenteel wederom herhaald bij RTL4.

Met deze serie televisieprogramma’s zijn uitstekende resultaten bereikt. Het format kon, mede vanwege het interessante tijdstip van uitzending in de weekendprogrammering van RTL4, rekenen op kijkersaantallen die op sommige momenten de verwachtingen overstegen. Tijdens opnamedagen werd uit reacties van winkelend publiek regelmatig duidelijk dat de uitzendingen worden gezien én gewaardeerd. Kandidaten en slagers die deelnamen aan de uitzendingen hebben hun optredens op televisie ook goed weten te benutten in de eigen promotie. Daarnaast hebben we op Facebook en middels de programma-website een vaste community weten te bouwen.

Het medialandschap is echter aan verandering onderhevig. Uit onderzoek van SKO blijkt dat de jonge doelgroep die het format najaagt een voorkeur heeft voor video content bekijken via YouTube of Netflix. Anytime, anyplace, anywhere. Het is het logische gevolg van de technische revolutie waar wij in zitten. De ‘oudere’ generatie kijkt nog wel trouw naar ‘lineaire’ televisie. Dat is niet dé primaire generatie die we met het format aan het hakblok moeten zien te krijgen. Voor die generatie zijn er legio inspirerende kook-shows zoals bijvoorbeeld ‘Ik BBQ voor jou’.

Na 3 jaar Van Slager tot Chef bij RTL4 wordt deze productie daarom nu online voortgezet. SHH Productions, eigenaar en producent van het format, bouwt een kanaal waarvoor zij nieuwe videocontent gaat produceren. Videocontent waarmee enerzijds jonge mensen worden geënthousiasmeerd om voor het ambachtelijke werk van de slager te kiezen en anderzijds kennis, passie en enthousiasme voor het vak binnen de gevestigde orde gedeeld gaat worden. Een verzameling video’s (lees: uitzendingen) met uiteen lopend karakter: van ‘real-life’ jonge slagers volgen in hun dagelijkse werkzaamheden tot aan vakkennis video’s over materialen, hygiëne-producten en onontbeerlijke smaakmakers voor de business.

Dit alles komt tezamen op een geheel vernieuwde website met onderliggend YouTube kanaal. Op dit YouTube kanaal zal tevens eerder uitgezonden televisie-content worden geplaatst voor diegene die het eerder hebben gemist. Er gaat dus niets verloren. Er komt alleen maar interessante content bij. De nieuwe uitzendingen zullen actief door SHH Productions worden aangejaagd zodat het de doelgroep bereikt. We spreken daartoe bestaande media aan, doen een beroep op marktpartijen om de content te delen en creëren extra bereik door betaalde promotie van de content. We produceren een videomarketing concept waarbij het accent ligt op het creëren van ‘verbindende’ hub-content. Meer weten hierover? Lees dan dit.

De eerste serie videoproducties voor Van Slager tot Chef online worden mede mogelijk gemaakt door de Koninklijke Nederlandse Slager (KNS), Manhard en Verstegen Spices & Sauces. De productie wordt op korte termijn opgestart. Eerste opnames gaan in de zomerperiode van 2018 plaatsvinden.

Opgeven voor ‘Ik ben Slager!’

Ben jij nog niet zo lang geleden afgestudeerd in het slagersvak en lijkt het jou spannend om korte tijd door onze camera gevolgd te worden in jouw werkzaamheden? Wil jij op deze manier meewerken aan het enthousiasmeren van jonge mensen die nog voor een beroepskeuze staan? Meld je dan snel bij de redactie van Van Slager tot Chef. Wij zoeken toffe jongens en meiden van maximaal 28 jaar oud die enthousiast zijn over hun vak en dit graag met heel Nederland delen. Vertel ons waarom het slagersvak voor jou het allermooiste vak is en stuur ons een paar foto’s van jezelf en het bedrijf waar jij nu werkzaam bent. En wie weet gaan wij jou volgen. Stuur jouw informatie naar tv@studiohogeheren.nl.

Opgeven voor ‘Smaakbibliotheek’

In dit korte format gaan we werken aan het opbouwen van een persoonlijke smaakbibliotheek. Waar ruikt of smaakt iets nu eigenlijk naar? Met welke alledaagse dingen kunnen je een bepaald kruid of specerij makkelijk associeren? Wat combineert goed met elkaar en wat absoluut niet! Als slager van de toekomst zul jij jouw klanten op culinair vlak goed terzijde moeten kunnen staan. Op een humoristische en educatieve wijze gaan wij werken aan verruimen van de algemene kennis. Heb jij een goede neus? Ben jij een type dat graag overal de vingers in stopt om te proeven? Dan zoeken wij jou! Meld je aan voor onze opnames op tv@studiohogeheren.nl.

Meer informatie?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Ben jij leverancier in de business en omarm jij de gedachten achter dit format? Word dan ook sponsor van Van Slager tot Chef online en laten we samen op zoek gaan naar een passende productie.

SHH Productions, Wilhelminakade 147, Wilhelminakade 147, Rotterdam 3072AP, Nederland - Telefoon: 010-4134579 E-mail: tv@studiohogeheren.nl URL:

Leave a Reply